AKROBATYKA POWIETRZNA – zapisy na zajęcia w semestrze letnim 2016/17

27 lutego o godzinie 19:30 odbędzie się spotkanie organizacyjne. Od 20:00 będziemy przyjmować zapisy na zajęcia w podanych przez nas terminach – w pierwszej kolejności od osób obecnych na miejscu, a później również telefonicznie, mailowo i przez Facebooka (liczy się kolejność zgłoszeń). Zajęcia wystartują w następnym tygodniu. Warunkiem startu kursu w danym terminie jest utworzenie się grupy co najmniej 5-osobowej. Możliwe jest utworzenie grupy w innym terminie niż podane przez nas, jeśli zgłosi się 5 osób zdecydowanych na dany termin. Płatności za kurs (390 złotych) należy dokonać na pierwszych zajęciach.

Link do informacji o sekcji i terminach zajęć.

Pole dance, jak i dyscypliny powietrzne (tzw. aeriale) wywodzą się z przedstawień cyrkowych, wykonywanych przez specjalnie szkolonych akrobatów. Jako forma zajęć rekreacyjnych stały się popularne stosunkowo niedawno. Taniec w powietrzu wykonywany umiejętnie jest bowiem nie tylko niezwykle efektowny, ale i wspaniale wzmacnia ciało. Jest to forma ćwiczeń kalistenicznych – to oznacza, że jako ciężaru dla mięśni używa się własnej masy ciała. To najbardziej naturalny i najmniej kontuzjogenny rodzaj treningu.

Wbrew powszechnemu przekonaniu, by uczestniczyć w tych zajęciach nie potrzeba żadnego przygotowania sportowego. Osoby zaczynające swoją przygodę z pole dance czy aerialami nie muszą być ani ponadprzeciętnie silne ani rozciągnięte- nad tym pracujemy na zajęciach i zaczynając od najprostszych ćwiczeń dopiero stopniowo dochodzimy do bardziej siłowych czy wymagających rozciągnięcia akrobacji. Również nadwaga nie jest tu przeszkodą – liczy się motywacja i wytrwałość. Dzięki małym grupom instruktor może poświęcić każdej z osób odpowiednią ilość czasu i uwagi oraz uwzględnić indywidualne różnice między uczestnikami, np. proponując komuś inny wariant ćwiczenia.

Każde zajęcia zaczynamy od rozgrzewki połączonej z ćwiczeniami wzmacniającymi, a kończymy delikatnym rozciąganiem połączonym z wyciszeniem organizmu (tzw. cool down). Pole dance ćwiczymy w krótkich spodenkach i koszulce na ramiączkach, aeriale w legginsach lub wygodnych spodniach dresowych oraz koszulce z długim lub krótkim rękawem. Na rozgrzewkę można wziąć ze sobą skarpetki i bluzę. Warto mieć też coś do picia i gumkę do związania włosów, jeśli są długie. Przed zajęciami zdejmujemy całą biżuterię.

 

Pole dance

Zajęcia akrobatyczno-taneczne z użyciem drążka pionowego. Program nauki obejmuje spiny (obroty), figury oraz przejścia (łączenie elementów). Podczas zajęć korzystamy z drążków statycznych i obrotowych. Zaczynamy od elementów wykonywanych w kontakcie z podłogą lub tuż nad nią, by w miarę postępów przejść do wykonywania figur w powietrzu, również w pozycji odwróconej (głową w dół). Dostosowujemy program zajęć indywidualnie do możliwości uczestników. Na każdych zajęciach dbamy o wzmacnianie i uelastycznianie mięśni.

16833310_1806721826248323_2091627378_o

Aerial hoop

Zajęcia akrobatyczne z użyciem koła cyrkowego. Program nauki obejmuje figury wykonywane na górnej i dolnej części obręczy koła oraz jego zawiesiu, a także przejścia pomiędzy nimi. Podczas zajęć korzystamy z kół podwieszonych w jednym punkcie oraz w dwóch punktach. Zaczynamy od figur relaksacyjnych, w miarę postępów przechodzimy do bardziej zaawansowanych elementów, również w pozycji odwróconej (głową w dół). Dostosowujemy program zajęć indywidualnie do możliwości uczestników. Na każdych zajęciach wzmacniamy i uelastyczniamy mięśnie oraz ćwiczymy balans.

16833403_1806721752914997_711131782_o

Pole & Aerial hoop

Zajęcia łączące pole dance i aerial hoop. Program nauki obejmuje podstawy akrobacji na drążku pionowym i kole cyrkowym. Trenowanie obu dyscyplin jednocześnie zapewnia wszechstronny rozwój wszystkich grup mięśniowych i przyspiesza postępy zarówno na kole jak i na drążku. Zaczynamy od podstaw w obu dziedzinach – w przypadku uczestników doświadczonych w którejś z nich program może być indywidualnie dostosowany. Na każdych zajęciach dbamy o wzmacnianie i uelastycznianie mięśni.

 

Pole & Aerial silks

Zajęca akrobatyczno-taneczne łączące pole dance i aerial silks. Program obejmuje podstawy akrobacji na drążku pionowym i chuście wertykalnej (zwanej też szarfami). Trenowanie obu dyscyplin jednocześnie zapewnia wszechstronny rozwój wszystkich grup mięśniowych i przyspiesza postępy zarówno na chuście jak i na drążku. Zaczynamy od podstaw w obu dziedzinach – w przypadku uczestników doświadczonych w którejś z nich program może być indywidualnie dostosowany. Na każdych zajęciach dbamy o wzmacnianie i uelastycznianie mięśni.

16880855_1806721876248318_1732719793_o